Transporto priemonių importuotojai privalės rūpintis automobilių atliekų sutvarkymu, kitu atveju jie bus baudžiami.

Aplinkos ministerija įpareigojo Regioninius aplinkos apsaugos departamentus tikrinti transporto priemonių prekybininkų duomenis „Regitros“ bei Mokesčių inspekcijos duomenų bazėse ir informuoti transporto priemonių importuotojus apie jiems nustatytas atliekų tvarkymo prievoles. Transporto priemonių importuotojai tikrinami, o nevykdantys Atliekų tvarkymo įstatyme numatytų prievolių bus baudžiami nustatyta tvarka. Administracinis teisės pažeidimų kodeksas už tokius pažeidimus numato baudas beveik iki 14,5 tūkst. eurų.

Transporto importuotojų kontrolė sugriežtinta atskleidus, kad transporto priemonių importuotojai galimai neįgyvendina gamintojo atsakomybės principo. Kadangi atliekų tvarkymas kainuoja, taupydami importuotojai vengia išlaidų, todėl į aplinką ar į buitinių atliekų konteinerius patenka nevertingos atliekos, kurias perdirbus būtų gaunamos žaliavos pakartotinai gamybai arba energijai išgauti.

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimir Jankoit sako, jog Aplinkos ministerijos veiksmai susiję reikalavimu įgyvendinti ES direktyvas dėl aplinkos taršos mažinimo.

„Tikimės, kad įvedus naują tvarką, aplinkos tarša gerokai sumažės, nebebus tokio nevaldomo sąvartynų augimo. Verslininkai turėtų pagalvoti ne tik apie pelną, bet ir apie savo pačių interesus gyventi švaresnėje, sveikesnėje aplinkoje, tuo labiau, kad atliekų tvarkymas kainuoja ne tiek ir daug“, – sako V.Jankoit.

Transporto priemonių importuotojų interesus atstovaujančios Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos (GIA), vadovas Alfredas Skinulis tvirtina, jog asociacijos specialistai pasiruošę padėti transporto priemonių importuotojams, kurie rūpinasi importuotojo pareigų vykdymu.

„Galime pakonsultuoti dėl reikalingų veiksmų, dokumentų tvarkymo ir visų kitų klausimų, kurie gali iškilti įgyvendinant gamintojų ir importuotojų atsakomybės principą“, – tikina A.Skinulis.

„Regitros“ duomenimis, į Lietuvą per metus įvežama apie 200 tūkstančių transporto priemonių, tuo tarpu finansuojamas tik apie 20 proc. automobilių atliekų sutvarkymas.